Jak cieszyć się dobrym samopoczuciem na emeryturze, a jednocześnie wciąż korzystać z życia? Oczywiście będąc aktywnym seniorem, najlepiej uprawiając lubiany przez siebie sport. Będąc seniorem, nie można zapomnieć, że ruch to zdrowie. Także w wieku 60 plus ćwiczenia fizyczne są nie tylko możliwe, ale wręcz wskazane! Wiedzą o tym specjaliści od fitnessu, dlatego coraz więcej zajęć w klubach sportowych i na siłowniach dedykowanych jest osobom starszym. Oto najlepsze zajęcia dla osób starszych, na które bez wątpienia możesz zacząć chodzić!

Pilates

Pilates to zajęcia gimnastyczne, które przeznaczone są dla wszystkich, bez względu na wiek. Dlatego z powodzeniem są polecane osobom po 60 roku życia. Jest to trening całego ciała, w którym liczy się równowaga, oddech oraz precyzja i kontrola ruchu. Każde ćwiczenie wiąże się z uwagą i dokładnością, jednak poziom trudności dostosowany jest do zaawansowania ćwiczących. Gimnastyka dla seniorów w postaci pilatesu to same korzyści zdrowotne! Ćwiczenia te szczególnie polecane są osobom, które uskarżają się na uciążliwe bóle kręgosłupa. To jednak nie koniec zalet zajęć z pilatesem. Regularnie chodząc na gimnastykę tego typu, poprawisz koordynację i równowagę, wzmocnisz mięśnie, skorygujesz postawę ciała, a taki trening pozytywnie wpłynie na układ oddechowo-krążeniowy.

Joga

Joga kojarzy się z kulturą i tradycją dalekiego wschodu, jednak jest też świetną aktywnością fizyczną. Dużą zaletą tej formy aktywności jest brak zaawansowanych wymagań kondycyjnych. Jogę może uprawiać każdy, bez względu na dotychczasowe doświadczenie czy też rozciągliwość ciała. Dlatego tak bardzo zyskuje popularność wśród seniorów, którzy doceniają jej korzyści. Joga to aktywność, która daje wytchnienie dla umysłu, a jednocześnie usprawnia ciało. Poszczególne pozycje angażują odpowiednie partie ciała, poprawiając jego elastyczność i wzmacniając mięśnie. Seniorzy, którzy regularnie uczęszczają na zajęcia jogi, mają lepszą pamięć i koncentrację. Ćwiczenia te również relaksują i poprawiają ogólne samopoczucie.

Stretching

Rozciągnięte, elastyczne ciało daje poczucie siły, sprawności, a jednocześnie nie wykazuje dolegliwości bólowych. Dlatego zajęcia stretchingu są idealne dla seniorów, którym zależy na sprawnym ciele przez długie lata. Podczas tego typu aktywności, wykonuje się ćwiczenia, które kolejno rozciągają wszystkie partie ciała. Jednocześnie, aby zacząć chodzić na stretching, nie trzeba posiadać świetnej, sportowej formy. Przeciwnie, każdy posiada inny poziom rozciągliwości, także pod względem predyspozycji do elastyczności mięśni. Dlatego istotą takich zajęć jest oczywiście rozciąganie ciała na miarę swoich możliwości. Na pewno jednak w miarę regularnego uczestnictwa w zajęciach, zobaczyć będzie można świetne efekty w postaci elastycznego i przede wszystkim zrelaksowanego ciała!

Aqua Aerobik

Zajęcia sportowe dla seniorów mogą odbywać się także w wodzie! Jedną z takich form aktywności jest aqua aerobik, który szczególnie polecany jest osobom 60 plus. Główną zaletą jest łatwość w wykonywaniu ruchów w wodzie przy jednoczesnym ćwiczeniu wszystkich mięśni – w końcu woda stawia opór, będąc swego rodzaju odpowiednikiem obciążenia. Jednocześnie ćwiczenia w wodzie nie obciążają stawów czy kręgosłupa. Dlatego jest to sport sprawdzający się dla osób starszych – bez względu na to, czy na co dzień mają problemy z dolegliwościami bólowymi pleców lub stawów. Aqua aerobik jednocześnie poprawia ogólną sprawność ciała, wzmacnia mięśnie i pomaga zrzucić zbędne kilogramy, a przy tym jest po prostu świetną zabawą!